top of page

عوضة الزهراني

Awdh AlZahrani

 

Scroll Down for English

 

محاولة تشكيل الفن كالحظة غـزﯾرة العاطفة وكثيفة الأنساق المعرفية بمنظورها السيمائي تقود العمل الفني إلى إبتكار وسائله الناجعة في تعميق لغة التخاطب التي تكتنف مفاهيم الجمال المركبة .  إن تلك اللحظة مدخلنا البسيط لثقب مضي ﻳعتبر شاهد  زمنياً ﻳجعل من فهم النمطية وليس القالب بعدا خلاق في كتلته عميقٌ  مسافته

 

كتلك التي تقترحها مجوعة عتام الرصاصية الحضور ورصانة بنائيتها المتزامنة بسرد بصري لحوراية مدارات شتى، تتشضى في ظل نور ثم تعود اليه... ففي مقابل نص الذاكرة هناك حدُ الصورة ولمقابلها هناك مسبار يقتنصُها وجودا منذ دخولها خط مساحة بيضاء كدلالات صريحة في فضاء مليء بالمرئي و الزمني

 

إنها زراعة جمالية فائقة الحساسية لقضايا مصادر الفنان و البحث في قناعته العليا، و التي من خلالها يستطيع بمدركاته أن يسمع و يترجم بدقةٍ أكبر كل ما يعيه

 إلتصق الفنان  بملايين الأصوات و الروائح القادمة من أقصى بقاع الأرض  ففتن بإنسانها و عشق كثيراً من تفاصيل عابريها.

 

شارك بالعرض مع جماعة ذاكرة المربع ١٤١٦ هجرية، ثم توالت مشاركته الخارجية و الداخلية

أقام ثلالث معارض شخصية في جدة - معرض ٣*٣ المركز السعودي ١٩٩٨م 

مساحة تجريب ٢٠٠٠ م - ثم تعالقات ٢٠٠٤م إتيليه جدة

أقام معرض مساير لإقامته بمدينة باريس برعاية مؤسسة المنصورية ٢٠٠٩م

شارك و ساهم في الكثير من الندوات و المناسبات الفنية و الثقافية مواليد مكة المكرمة، المملكة العربية السعودية  م١٩٧٠ ماجستير في التربية الفنية من جامعة أم القرى

 

 

The effort to create an art is similar to a moment of intense passion and dense cognitive influx from a semiotic perspective that directs artwork to innovate an outstanding method to deepen the language of communication and embraces complex aesthetic definitions. That moment is our passage to luminous aperture, a witness to understanding the stereotype's agglomerate in a deep and innovative dimension.

 

They include those depicted in "Outam" series; the leaden presence and solid construction synchronous visual narration of various dialogues, fragment under the light and come back to it. An image's edge in front of memory's text and spacecraft seizes its existence from the moment it enters the white area, as an obvious indication of a space occupied with visual and time.

 

It is a highly sensitive aesthetic cultivation for artist's resources issues and the search in his highest convictions in which he is capable of precisely listening and translating everything he feels.

Born in Mecca, Saudi Arabia in 1970, Awdh AlZahrani clung to millions of voices, sounds and scents coming from all over the world to Mecca, leaving him mesmerized by its human and fascinated by passengers' uncountable details. Obtaining an MA in Art Education from Um Al Qurra University, Al Zahrani participated in numerous international and local group exhibitions, including "Memory Box" (Jeddah, 1995).

 

AlZahrani held three solo exhibitions in Jeddah; "3x3 Exhibition" at The Saudi Center (1998), "Experimental Space" (2000) and "Correlation" in Atelier Jeddah (2004), as well as "Masayer" exhibition in Paris during his residency there sponsored by Al Mansouria Foundation in 2009. AlZahrani took part in many cultural events, talks and seminars.

bottom of page