منيرة موصلي 

Mounirah Mosly 

 

Scroll Down for English

 

ولدت منيرة موصلي في مكة المكرمة عام ١٩٥٤. تخرجت من كلية الفنون الجميلة في القاهرة عام ١٩٧٤. ثم واصلت دراستها في الولايات المتحدة الأمريكية وحصلت على دبلوم في فن التصميم عام ١٩٧٩. إلتحقت في العام نفسه بالعمل في شركة أرامكو السعودية كمسؤولة عن المطبوعات في إدارة العلاقات العامة.

 

أقامت منيرة معارض فنية خاصة كان أولها في جدة عام ١٩٧٢ كما شاركت في معارض مختلفة بصورة متواصلة حتى معرض المنامة في اكتوبر ٢٠٠١ في مملكة البحرين. كانت منيرة المؤسس لمهرجان الفن في الخبرعام ٢٠٠٧ ، أما عن معارضها الأخيرة فكانت في الرياض عام ٢٠٠٩ بعنوان "أطفال غزة" ومعرض مشترك مع كل من الفنانين يوسف أحمد من قطر وأحمد البحراني من العراق في قاعة بيت مزنة في مسقط بسلطنة عمان. اختيرت منيرة للعمل كأخصائية فنية عام ١٩٩٤ من قبل برنامج الخليج العربي لدعم منظمات الأمم المتحدة الإنمائية للمساهمة في برامجه الفنية والإعلامية. كما حصلت على عدد من الجوائز التقديرية من جهات ومؤسسات فنية عربية وعالمية. ظلت منيرة تواصل عملها خلال فترة إمتدت أكثرمن ربع قرن كان حصيلتها مجموعة من الأعمال والدراسات الفنية التي نشرت في الصحف المحلية والعربية وأهمها دراستين عن فن الأطفال وعلاقته بالمجتمع.

  

Mounirah Mosly was born in Makkah, Saudi Arabia on July 1954. She is a graduate of the College of Fine Arts in Cairo on 1974. She worked as a teacher for three years in Dar al-Hanan Schools in Jeddah chairing the Arts Department. She pursued further artistic studies in the United States and earned a diploma in Graphic Design on 1979. On the same year, she joined the Saudi Arabian Oil Company, ARAMCO where she is the publications design specialist in the Public Relation Department.

 

Mounirah has staged a number of private exhibitions, the first in Jeddah on 1973. Mounirah participated in various exhibitions in Saudi Arabia and abroad, beginning with a joint exhibition in Ash-Shams Gallery, in Jeddah on 1972. She has continued to show without interruption (Ajyad Converses with Hajar) on October 2001, Manama, State of Bahrain. Mounirah was the founder of the Art Festival in Al Khobar, Saudi Arabia on 2007. The latest exhibition was in Riyadh for Gaza Child: Artistic Stand and in Bait Muzna, Muscat, Oman along with Yousef Ahmad of Qatar and Ahmed Bahrani of Iraq both on 2009.

 

In 1994, Mounirah was selected as an Artistic Specialist by the Arab Gulf Program in support of the United Nations Development Organizations to contribute to their artistic and media programs. She has also earned a number of awards from several artistic Arab and international agencies and organizations.

 

Over the last 25 years, Mounirah has actively pursued her artistic endeavors creating a unique collection and a versatile body of artistic and literary works, social contributions and studies about Children art and its relation with the society published in local and Arab newspapers and journals.

 

Show More

© Hafez Gallery 2019

Jeddah, Saudi Arabia

  • Black Instagram Icon
  • Black Twitter Icon
  • Black Facebook Icon
  • Black YouTube Icon