السحر المصري، ٢٠١٥-٢٠١٦. طباعة و كولاج على ورق السمرست. ٤٢ * ٦٠ سم Egyptian Magic, 2015-2016. Collage Archival Print on Somerset Paper. 42 x 60 cm

السحر المصري، ٢٠١٥-٢٠١٦. طباعة و كولاج على ورق السمرست. ٤٢ * ٦٠ سم Egyptian Magic, 2015-2016. Collage Archival Print on Somerset Paper. 42 x 60 cm

ليلة واحدة في القاهرة، ٢٠٠٧. لينوكت على صورة فوتوغرافية One Night in Cairo (blue), 2007. Photograph on Artist Paper with Hand Printed Linocut

ليلة واحدة في القاهرة، ٢٠٠٧. لينوكت على صورة فوتوغرافية One Night in Cairo (black), 2007. Photograph on Artist Paper with Hand Printed Linocut

منطق الطير، (استقلال)، ٢٠٠٧. لينوكت على صورة فوتوغرافية. ٣٠ * ٤٣ سم Conference of the Birds (Independence), 2007. Photograph on Artist Paper with Hand Printed Linocut. 30 x 43 cm

منطق الطير، (حرمان)، ٢٠٠٧. لينوكت على صورة فوتوغرافية. ٣٠ * ٤٣ سم Conference of the Birds (Deprivation), 2007. Photograph on Artist Paper with Hand Printed Linocut. 30 x 43 cm

منطق الطير، (حب)، ٢٠٠٧. لينوكت على صورة فوتوغرافية. ٣٠ * ٤٣ سم Conference of the Birds (Love), 2007. Photograph on Artist Paper with Hand Printed Linocut. 30 x 43 cm

افسون

Afsoon

Scroll Down for English

ولدت أفسون عام ١٩٦١، نشأت في طهران حتى عام ١٩٧٩. أمضت أوائل سن المراهقة وأوائل العشرينات في سان فرانسيسكو، ثم استقرت في لندن. تنعكس حياتها البدوية في اعمالها حيث يندمج الشرق مع الغرب و النتيجة هي في آن واحد مألوفة و غريبة. اعمالها ذات طبقات عديدة حيث تقوم أحيانا بدمج النصوص مع الصور باستخدام تقنيات مختلفة مثل لينوكوت، والتصوير الفوتوغرافي، الكولاج والحفر. والنتيجة غنية و تمثل في كثير من الأحيان روح الدعابة التي يجعل الجمهور قادر على الانخراط وتفسير  الاعمال بطريقتهم الخاصة.

  

Born in 1961, Afsoon lived in Tehran until 1979. She spent her childhood in Iran and late teens and early twenties in San Francisco, then later settled in London. Her nomadic life is reflected in her work where East merges with West and the result is at once familiar and foreign. There are several layers in her work and at times she combines text with images as well as different techniques such as linocut, photography, collage and etching. The result is a rich yet often playful and humorous tableau in which the audience is able to engage and interpret in its own way. In January 2008 the British Museum purchased two series of her work for its contemporary Middle Eastern collection.