press to zoom
press to zoom
press to zoom
press to zoom
press to zoom
press to zoom
WhatsApp Image 2022-05-18 at 3.54.21 PM (1).jpeg

فلوة ناظر

Filwa Nazer

Scroll Down for English

فلوة ناظر فنانة سعودية متعددة الوسائط. ولدت عام ١٩٧٢ في مدينة سوانسي بالمملكة المتحدة. تقيم وتعمل حاليًا في مدينة جدة، المملكة العربية السعودية. 

 

بدأت ناظر رحلتها الإبداعية كمصممة أزياء، وتخرجت من معهد مارانغوني للأزياء و التصميم في ميلانو . تتراوح ممارساتها الفنية بين الطباعة الرقمية، الكولاج، العمل بالمنسوجات والتصوير الفوتوغرافي، وتركّز في مسيرتها الفنية على تحرّي المواضيع المتعلقة بالهوية العاطفية والنفسية في السياق المكاني والاجتماعي. 

 

شاركت الفنانة فلوه مؤخراً في عدد من المعارض الفنية منها: بينالي الدرعية في الرياض (٢٠٢١)، معرض " سعودي مودرن " في جدة (٢٠٢١)، معرض “عالم من القصاصات " في البيت العربي في مدريد (٢٠٢١)، معرض " أيتها الأرض" مع ٢١٣٩ المجلس الفني السعودي في جدة (٢٠٢٠)، مشروع "ما بين" مع الاقامة الفنية 'مشروع مارس' في مؤسسة الشارقة للفنون في الإمارات العربية المتحدة (٢٠١٩) .

 

Filwa Nazer (b.Swansea, United Kingdom) is a Saudi multi-media artist. She lives and works in Jeddah.

 

Nazer began her creative journey as a fashion designer and graduated from Milan’s Marangoni school of Fashion and design . Her practice ranges from digital print, collage, textile to appropriation of photography and centres around questioning the emotional and psychological identity in relation to spatial and social contexts.

 

In her recent practice the artist employed textiles and sewing techniques as a medium to explore relationships between our bodies & the spaces we occupy, thus unveiling an intimate experimental process that reflects the tensions inherent in both.

 

Filwa participated recently in several exhibitions which include :

Diriyah Biennale (2021) , “Saudi Modern “ Jeddah ( 2021) , “ Un Mundo De Retales “ Casa Arabe Madrid ( 2021 ) , 2139 Saudi Art Council “I Love you Urgently “ Jeddah (2020) , " In - Between " as part of March Project residency at Sharjah art Foundation in Sharjah UAE (2019).