سارة العبدلي

Sarah AlAbdali

 

Scroll Down for English

 

تنحدر الفنانة سارة العبالي، مواليد مدينة جدة في السعودية عام 1989، من أرض الحجاز المعروفة اليوم بالمحافظة الغربية للمملكة ما أعطاها حس المسؤولية تجاه التراث الحجازي لاسيما انه في العقود الأربعة الأخيرة طرأت تغييرات أيدلوجية وحضرية في الحجاز. ترعرعت الفنانة الشابة على التقدير الكبير للأرض والعمارة والتراث الذي يميز الساحل الغربي للحجاز، وتحول إلى موضوع ملازم لأعمالها.

 

تعد الفنانة العبالي من أوائل فناني الغرافيتي في السعودية وذلك بفضل استمرارها بالعثور على لغة تساعدها في التعبير عن اهتمامها في ثقافة العرب والفلسفة الإسلامية، من خلال الانتقال بين الغرافيتي والرسم الكوميدي، الأمر الذي ساعدها في ابتكار وتطوير مفاهيم فن الشارع يرتبط معها الأفراد.

 

قادها اهتمامها بثقافة العرب والفلسفة الإسلامية أيضا إلى الالتحاق ببرنامج ماجستير في جامعة برنس سكول للفن التقليدي في لندن، وقد أتاح لها الفرصة للاطلاع على مختلف الحرف التقليدية من العالم الإسلامي وتجربتها في تطوير أعمالها الفنية كالخشب والرخام والمنمنمات والفسيفساء والجص.

 

شاركت الفنانة العبالي، التي تعمل حاليا على تصوير خيالها وأرائها في التغيرات الراهنة في مدينة جدة، في عدة محافل فنية على الصعيد المحلي والدولي ومنها المعرض الجماعي (جذور) في بينالي البندقية الخامس والخمسين (ايطاليا، 2013) والمعرض الجماعي إيدج أوف آرابيا في لندن (بريطانيا، 2012).

Born in Jeddah, Saudi Arabia in 1989, Sarah Al-Abdali originates from the land of Hejaz, known today as the western province of Saudi Arabia. Her personal exposure to Hejazi culture has given her a sense of responsibility towards it, especially since in the past four decades, the region has undergone a drastic ideological and urban transformation. She has grown up with a deep appreciation of the land, architecture and heritage of the coastal region of Hejaz, which is a recurring theme in her work.

 

Al-Abdali’s continuation of exploring the language of expressing her interest in Arab culture and Islamic philosophy, from graffiti to comic illustration and painting, labeled her as one of Saudi's first graffiti artists as she developed more street art concepts where people could relate to.

 

Such interest also led her into enrolling in a two-year masters’ program at the Prince’s School of Traditional Arts in London, which offered her the opportunity to experiment with various traditional crafts from the Islamic world, including: woodwork, ceramics, miniature painting, mosaics and plaster carving. She also participated in international art festivals such as RHIZOMA in the 55th Venice Biennale (2013) and #COMETOGETHER by Edge of Arabia East London (2012), Al-Abdali resumes her practice and experimentation from Jeddah in Saudi Arabia to present a visualization of her imagination and views on severe transformations in all fields. 

Show More

© Hafez Gallery 2019

Jeddah, Saudi Arabia

  • Black Instagram Icon
  • Black Twitter Icon
  • Black Facebook Icon
  • Black YouTube Icon